25 Ekim 2014 Cumartesi

                                         Bal kabaklı prenses tatlısı:



Tatlıseverler ilk tarifim bal kabaklı prenses tatlısı...bal kabağını sütlü bir tatlıyla ilk kez birleştirdim ve çok iddialı bir lezzet ortaya çıktı... (anneminn emeğini de atlayamam.kabak soyup kesme kısmında da o vardı.. :)
işte malzemeler:

en alt kat için: 
* 1 buçuk paket petibör bisküvi

irmikli sütlü kat için: 
* 1 litre süt
* 1 bardak irmik
* 1 bardak şeker
* 1 paket vanilya
* 2 yemek kaşığı hindistan cevizi

en üst kat için:
* 1 kilo balkabağı
*  2 su bardağı şeker (Kabağın tat durumuna göre azaltıp çoğaltabilirsiniz benim kabağım biraz tatsızdı)
* çekilmiş fındık

ve kolları sıvayalım:
-ilk olarak kabakları küçük küçük doğrayıp şekerini üzerine döküp iyice dağılana kadar pişiriyoruz.
-bisküvileri iyice ezip toz haline getirip tepsiye seriyoruz.
-irmikli sütlü karışım için tüm malzemeyi tencerede pişiriyoruz.(hindistan cevizini en son koydum koku verir)
-bisküvilerin üzerine sütlü karışımı sıcak bir şekilde döküyoruz.
-son olarak pişen kabakları iyice ezip son kat olarak en üste güzelce seriyoruz.
-ve tercihe göre ben fındık kullandım.çekilmiş fındıkları serpip dinlenmeye bırakıyoruz...

afiyet şeker olsun... :)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder